Wat zijn de werkzaamheden van een online marketing bureau?

  Wat

Het inschakelen van een online marketing bureau is een verstandig idee als je je doelgroep op een effectieve manier wilt bereiken en op zoek bent naar meer conversiemogelijkheden, maar wat doet een online marketing bureau precies? Wil je meer te weten komen over de werkzaamheden van een online marketing bureau? Ga dan door met lezen.

Wat is online marketing?

Online marketing is een verzameling van alle online activiteiten van een onderneming voor het adverteren van producten, diensten, merken of van het bedrijf. Er wordt gebruik gemaakt van het internet om een specifiek doelgroep op effectieve en efficiënte manier te bereiken. Je kunt een online marketing bureau inschakelen als je deze taken liever aan een expert overlaat.

Wat doet een online marketing bureau?

De diensten van een online marketing bureau variëren, maar je kunt min of meer uitgaan van zoekmachine-optimalisatie (SEO), adverteren in zoekmachines (SEA), Social Media Marketing, Content marketing en E-mail-marketing.

Zoekmachine optimalisatie 

Eén van de taken van een online marketing bureau is zoekmachine optimalisatie (SEO), een methode om een zo hoog mogelijke positie te behalen in organische zoekresultaten op het internet voor meer verwijzingen naar je eigen website. 

Zoekmachine adverteren

Middels zoekmachine adverteren kan je zorgen dat een bedrijf een hogere ranking krijgt in online zoekresultaten. Er wordt hierbij gebruik gemaakt van zoektermen die nauw afgestemd zijn op je website. Je kunt denken aan betaalde opties zoals Google Ads, waarbij je automatisch hoger in de ranking komt te staan.

Social media

Een online marketing bureau zorgt voor het creëren van een online aanwezigheid voor een bedrijf zodat het bedrijf aanspreekbaar is voor de doelgroep. Daarnaast wek je op deze manier meer vertrouwen op bij de klant vanwege de transparantie en is er sprake van meer conversiemogelijkheden vanwege extra verkeer.

Andere opties

Naast de bovengenoemde opties kan je ook voor content marketing of e-mailmarketing kiezen. Bij content marketing zal de doelgroep vanzelf bij jou komen terwijl je de doelgroep middels effectieve e-mails naar je trekt bij e-mailmarketing. Wil je een online marketing bureau inschakelen, dan profiteer je van een professionele werkwijze. Informeer eens bij Blue Dragon naar de mogelijkheden om je online marketing van A tot Z uit handen te nemen.

 

Delen: